5 ÅR!

Öppet idag 10-20

MOOD STOCKHOLM SYNAR MODETS BETYDELSE I SÖMMARNA MED ÅRETS HÖSTKAMPANJ

Vad säger dina kläder om dig? Det är frågan Mood Stockholm ställer sig i sin nya höstkampanj Speak with style. För att få svar har Mood Stockholm tagit hjälp av modeforskaren Emma Lindblad.  

Vecka 39 lanseras Mood Stockholms nya höstkampanj Speak with style. Som ett led i detta har Mood Stockholm samarbetat med modeforskaren Emma Lindblad som analyserar vad kläderna säger om personen som bär dem. Emma Lindblad forskar om modets identitetsskapande funktioner och sociala och kulturella aspekter, vilket även ligger till grund för alla analyser hon gör inom ramen för kampanjen.   

Mode är en viktig kulturyttring och speglar hur vi förhåller oss till samhällets normer och formar även vår identitet. Våra klädval påverkar hur vi uttrycker vår personliga identitet och hur vi förstår oss själva och varandra, säger Emma Lindblad, forskare vid Centrum för modevetenskap vid Stockholms Universitet.

Kampanjen presenteras i form av annonsering med 5-serie i tunnelbanan, digitala filmer och interaktiv instagramaktivitet. Instagramaktiviteteten innebär att den som under vecka 39 lägger upp en outfitbild på sin egen Instagram med hashtag #speakwitstyle får en snabbanalys av vad plaggen säger om personen i fråga.

Med kampanjen ville vi väcka tankar, inspirera och berätta vad våra kläder kan säga om vilka vi är, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig på Mood Stockholm.

Mood Stockholms reklambyrå är Volt. PR-byrå är Assefa Communication.

Inom MOOD STOCKHOLM SYNAR MODETS BETYDELSE I SÖMMARNA MED ÅRETS HÖSTKAMPANJ