Öppet idag 11-17

NIKOLAJ d’ÉTOILES ÖPPNAR I MOOD STOCKHOLM

NIKOLAJ d’ÉTOILES fortsätter sin strategi med flexibel retail och öppnar en ny butik i Mood Stockholm. Företaget gör en tydlig digital satsning med fokus på nytänkande handel där kunden sätts i första rummet.

”Vi fortsätter att tro på vikten av den fysiska butiken som komplement till den digitala satsningen” säger företagets VD Anders Björkstedt i en kommentar och fortsätter:

”Det blir viktigare och viktigare att äga sina egna kanaler och låta dessa bli ett tydligt uttryck för varumärket. Samtidigt gäller det att ständigt jobba för att möta kunderna på nya plattformar och bli en naturlig del i deras levnadsmönster. Mood Stockholm är idag en modern mötesplats och det är naturligt för oss att möta kunden där.”

Med basen i den klassiska mannens garderob erbjuder NIKOLAJ d’ÉTOILES kläder för en modern man med höga krav på passform och kvalitet. Företaget grundades 2007 med ambitionen om att skapa Sveriges första lyxvarumärke för män. Företaget satsar på att leverera en premiumprodukt för en stil- och kvalitetsmedveten modern man och vill vara bryggan mellan lyx och contemporary. Erbjudandet består av ett modernt utbud av snyggt, bärbart herrmode av hög kvalitet men i ett konkurrensmässigt prisläge.

– Vi är väldigt glada att NIKOLAJ d’ÉTOILES väljer att öppna sin butik hos oss. Det är ett varumärke med mycket god kvalitet i hög internationell nivå som kommer bli mycket uppskattat av våra modemedvetna konsumenter. Deras strategi kring omnikanalstänk tror vi är helt rätt framåt, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.

Den senaste tidens ökande efterfrågan på herrmode gör att Mood Stockholm nu satsar ytterligare på herrmodesegmentet med både NIKOLAJ d’ÉTOILES som tar plats i huset 6 april och Suit Supply som öppnar senare i vår.

Inom NIKOLAJ d’ÉTOILES ÖPPNAR I MOOD STOCKHOLM