5 ÅR!

Öppet idag 10-20

Stark utveckling för Mood Stockholm – omsättningen upp 20 procent under april

Mood Stockholm fick en rivstart på 2015. Det långsiktiga arbetet med att etablera Mood Stockholm som en nytänkande handelsplats har gett resultat. Under april ökade antalet besökare med 8 procent jämfört med samma period i fjol, samtidigt som omsättningen ökade med hela 20 procent. 

– Vi är oerhört glada för den fina utvecklingen som vi haft sedan årsskiftet. Jämfört med de fyra första månaderna förra året ökade omsättningen med 12 procent, säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.

Butikerna i Mood Stockholm lockar allt fler besökare, sex procent fler besökte Mood Stockholm under januari till april i år jämfört med samma period 2014. Det visar inte minst Yellow Korners butik med fotografisk konst, som är den Yellow Korner-butik som säljer bäst av alla i hela världen. Att knyta till sig restauranger med starka varumärken och kända krögare har varit en framgångsrik strategi från början. Och nu väntar sommarsäsongen med uteserveringar både på Moods terrasser och längs Jakobsbergsgatan.

– Mood Stockholm skiljer sig från de traditionella galleriorna och på bara tre år har vi lyckats sätta varumärket och hitta en stark position genom rätt butiksmix, atmosfär och inramning. I höst satsar vi på skönhet och kläder med nyheter som Rituals och DAY, säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.

Inom Stark utveckling för Mood Stockholm – omsättningen upp 20 procent under april